Us embassy

I fredags var jag på amerikanska ambassaden och fixade mitt visa! Var så nervös att jag inte skulle ha med mig alla papper som behövdes, men det gick bra. Åkte upp till Stockholm med ett väldigt försenat tåg och sov över i Annas lägenhet. Lämnade den sovande lilla lägenheten på Ringvägen klockan kvart över sex på fredagen och klockan sju var jag på ambassaden och började köa. Ungefär tjugo i åtta började de släppa in de första i kön (jag hade plats fem). Man måste gå igenom en säkerhetskontroll precis som på flygplatser, och sen så fick man sitta ner och vänta på att det skulle bli ens tur. Jag blev uppropad prick klockan åtta, fick gå till en man i en lucka och ta fingeravtryck. Jag var lite förvirrad så gjorde fel först, men det gick bra och mannen i luckan skrattade lite och sa "we're trying to make this as awkward as possible".

Någon större intervju var det inte, haha!

"Where in the US are you going?"
"To Michigan"
"To all the Swedish Americans!"
"Yeah"
"Everything's in order, congratulations to your visa."

Klockan 08.11 stod jag utanför ambassaden och väntade på bussen till centrum. Allt gick jättesmidigt och spenderade tiden fram tills tåget gick med att sitta och läsa i Kungsträdgården och leta presenter till min värdfamilj. Har köpt två böcker nu! 
1 kommentar
Emmy - utbytesstudent i usa

Hejhej! svarade på din kommenter om dagboken under inlägget du kommenterade. Har dock en fråga - får du någon notis/mejl etc att jag har svarat på din kommentar? eller ser du den först om du går in på min blogg igen? kram

Svar: åh tack för svar! Fick ingen notis eller så, utan såg den först när jag gick in på din blogg igen. :)
Stina None