Avresa från New York till värdfamiljen bokad!

Igår fick jag en flygbiljett från New York till min värdfamilj! Den 30e augusti lyfter planet från New Jersey till Detroit och sedan Grand Rapids, som är en stor stad ungefär 40 minuter ifrån Grant. Detta betyder att jag förmodligen kommer lämna Sverige den 26e augusti. Jag hade gärna åkt lite tidigare så jag fått mer tid med min familj innan skolan börjar, men det här blir säkert också jättebra! Kommer komma till Michigan på min värdsyster Libby's födelsedag. Måste börja leta presenter snart så jag har tid att komma på något bra!
 
Mycket annat har hänt sen jag skrev sist, jag har bland annat hunnit fylla 18 år och tagit körkort!! Känns så fantastiskt att kunna köra omkring helt själv i bilen. Har även skickat in sista skolarbetet för det här läsåret, vilket är jätteskönt. Igår firade vi min vän Kajsa som tog studenten och jag måste erkänna att det är lite tufft att ha 730 dagar kvar tills det är min tur medan mina klasskompisar firar 365-dagars och börjar sin nedräkning. Även fast det känns segt att ha ett år kvar när jag kommer hem, vet jag att jag gjort rätt val för jag längtar så himla mycket till USA och att få uppleva allt möjligt med min amerikanska familj!
 
 
 
 
 
0 kommentarer