Första mötet & dagen




Efter två kortare flygturer möttes jag av min värdfamilj på flygplatsen. Libby och Jocee hade gjort en skylt där det stod "Welcome to America Stina". Vi åkte från flygplatsen hem till huset där vi åt mat och pratade. Gick och lade mig ungefär vid tio efter att ha packat upp lite, var hur trött som helst. Trots det sov jag ganska dåligt så är trött idag med. 
Kyrkan idag var min första riktiga kulturkrock. Vi hade söndagsskola först med ett quiz om Bibeln där jag och de andra två utbytesstudenterna som är med i kyrkan inte kunde så mycket. Sedan pratade prästen en del. De har väldigt olika åsikter jämfört med i Sverige. 
Senare var det själva gudstjänsten i den stora kyrkosalen och den var mer lik vår fast med mer musik. Den var riktigt trevlig.

Efter kyrkan åkte jag och Rikia (min värdmamma) och handlade och nu ska jag ta en powernap innan vi åker till Rikias föräldrar för en typ middag. Har begränsat med internet så får se hur mycket jag uppdaterar här, blir väl mer sen när jag får ett amerikanskt abonnemang. 
0 kommentarer