Christmas day

 
Som många av er nog vet så firar man jul på juldagen i USA och det var vad vi gjorde också, såklart. Jag vaknade tidigt, tog en dusch och sedan pratade jag med mormor, mamma, pappa och Ellen över facetime. Mormor är inne på sjukhus sen i september så det ver jättekul att få prata med henne, och se att hon är lite piggare nu. När vi lade på så var det dags att öppna julklappar tillsammans med familjen! Jag gav ett presentkort på en restaurang till mina föräldrar, och att jag ska sitta barnvakt den kvällen. Liberty fick första Harry Potter-boken, Jocee en barbie och Case fick renen Sven från Frozen. Jag fick två halsband och en Univesity of Michigan-filt (mjukaste någonsin!!). Var en jättemysig morgon och runt lunchtid åkte vi till grandma and grandpa Rodriguez (min mammas föräldrar) och firade jul med hennes släkt där. Känns som julen i Sverige är mer inrutad med traditioner medan julen här är mer fri och avslappnad på ett sätt. Trots att jag inte alls vill åka hem till Sverige har julen fått mig att sakna min familj och mina närmsta vänner en del. Skypade med Linn i två timmar på kvällen och sedan även Adam, Samuel och Arvid. Var lite nere innan men att prata med svenska vänner fick mig genast på bra humör igen!
0 kommentarer