Den första kontakten med USA

I söndags var jag, mamma och pappa nere i Göteborg på det sista, obligatoriska Get Ready-mötet. Vi fick otroligt mycket information under de drygt fyra timmarna mötet höll på. VI fick även lyssna på tidigare utbytesstudenters erfarenheter och tips, vilket var jätteroligt, lugnande och peppande. 
 
Jag har även mailat fram och tillbaka några gånger med mina värdföräldrar. Jag är verkligen jättetaggad på att åka iväg nu och längtar efter att få lära känna dem och börja High School. Har googlat som tusan (i princip lite varje dag) och kollar min mail varje morgon ifall de skickat något nytt under natten. På söndag ska vi prata "face to face" för första gången och jag är jättenervös och glad! De verkar jättesnälla och de har även skickat bilder på mina värdssyskon som är supergulliga. Idag är det dessutom 103 dagar kvar tills planet lyfter från Sverige!

För övrigt har jag skrivit mitt sista spanskaprov någonsin idag, och laddar nu upp inför slutspurten då körkortsplugg, kemikursprov, mattenationella och födelsedag ska hinnas med innan sommarlovet.
 
 

 
 
0 kommentarer