Första skypesamtalet

Har precis skypat med min värdfamilj för första gången!!
 
Vi pratade i ungefär fyrtio minuter och det kändes verkligen jättebra. De är hur trevliga som helst och vi skrattade mycket. Nu i efterhand minns jag inte jättemycket av vad vi sa, jag var så sjukt nervös hela tiden. Men vi pratade en del om hur det blir när jag kommer dit (de föreslog att vi ska försöka fixa så jag åker lite tidigare än planerat), och så frågade de en del om min stad, skola osv. De frågade även hur man uttalade mitt namn, och jag drog klassikern jag fått lära mig på tidigare utlandsresor: "like Christina, but without the Chri".
Mamma och pappa kom även upp till min dator och sa hej en stund.
 
Frågade min familj om de var okej med att jag skriver en blogg och nämner dem/lägger upp bilder, och eftersom de sa att det var okej, tänkte jag informera lite om dem! Min familj är ganska ung men det känns jättebra det med!
 Familjen består av mamma Rikia, pappa Tom, barnen Liberty (som är 10), Jocee (som är 7), och lille Case (som är 1). De bor i ett fint hus ungefär fyra minuter utanför Grant, där jag ska gå i skolan. Var verkligen nöjd med min placering innan ikväll men nu har jag bara blivit ännu mer taggad på att åka, längtar så mycket!!
 
ett foto jag fick med i mailet från Jonatan.
3 kommentarer
Ebba Lenntoft

Hello! Jag ska också till Michigan i sommar, North Muskegon! Såg att det låg ganska nära där du ska bo, ohhhh!

Har du fått ett avresedatum än? Jag åker den 23e augusti.

Lägg gärna till mig på fb om du vill snacka lite, är ju helt sjukt taggad liksom, åhhh!

Kram!!

Svar: Hej!
Vad roligt att du också ska till Michigan, verkar som en riktigt bra delstat!!
Jag har inte fått helt bokat, men fick idag min avresa från New York till Grand Rapids och det planet går den 30e augusti så tror jag lämnar Sverige den 26! Hade velat åka lite tidigare så jag får mer tid till att lära känna familjen innan skolan börjar, men det blir nog bra ändå.

Kram!!
Stina None

Mimmi

Hej!
Jag åker också till USA i sommar, men istället för Michigan drar jag till Arkansas! Hoppas du kommer trivas! Hur tog ni upp dethär med skype med värdfamiljen? Vems idé var det?

Hoppas du får ett grymt år!
Jag länkade även dig precis så om du ville göra detsamma skulle det vara superkul!

KRAMAR

Svar: Hej!Åh vad roligt med Arkansas, skönt med lite varmare klimat! Det var min idé med skype faktiskt. Min värdfamilj har inte haft någon utbytesstudent förut, och inte heller skypat så det var väldigt nervöst för allihopa. Men jag skrev iaf såhär i ett mail till dem: "I really want to talk to you and if you haven't got anything else planned, do you think it's possible for us to talk on skype/videochat on facebook this weekend?"

Har du haft någon kontakt med din familj än?
Ha ett superbra år själv!! Länkar dig också :)
Kram!

Stina None

Sandra Leone

Åh så himla kul!