Basketball tryouts

Idag hade jag basket tryouts i två timmar mellan halv sex och halv åtta och wow vad trött jag är nu! Efter skolan följde Lotta och Ida med mig hem, vi fixade mat och hängde lite innan träningen startade. 

Var tufft från första stund och vår tränare är rätt strikt, gjorde någon fel/slarvade fick alla göra om eller göra något extra. Sista femton minutrarna sprang vi idioten om och om igen. Efter träningen så bad Coach om att få prata med mig och han sa att han och coach Hense vill ha mig på varsity!! Han var förvånad över att jag inte vet något om basket och aldrig riktigt spelat förut så är jätteglad! Han sa även att jag inte ska ta det personligt när jag kanske måste göra något annat ibland när varsity tjejerna gör något lite svårare, eftersom jag inte bemästrar grunderna. Men kommer alltså förmodligen spela försvar i varsity framöver och förhoppningsvis även anfall mot slutet av säsogen! 
0 kommentarer