Homecoming parade & game

 
 
 

I fredags var det the homecoming game och för att riktigt tagga igång hela skolan var lektionerna förkortade och ersatta med en pep assembly i skolans gympasal. Alla årskurser var där och utöver uppträdanden från cheerleaderna, volleyball tjejerna och några killar från fotbollslaget, så var det olika tävlingar. Alla elever som var med i homecoming hovet (dvs de som kan bli queen, king, princess, prince) tävlade mot varandra i vissa grenar, och sen var det årskurserna mot varandra.

När skolan var slut åkte jag och mina vänner hem till mig en sväng innan vi åkte tillbaka till skolan. Innan fotbollsmatchen var det nämligen the homecoming parade, där alla idrottare åker på flak och kastar godis till alla som tittar på. Längst fram i paraden åker homecoming hovet i fina bilar, nästan som på svenska studentbalen. Eftersom vi är cross country så var det meningen att vi skulle gå/springa i paraden, men jag och några till åkte med soccer-laget istället.

 

The homecoming game var väldigt kallt då det bitvis regnade, men samtidigt väldigt kul! Tyvärr förlorade vårt fotbollslag med 68-42 eller något, så killarna var lite nere efter matchen. Vore så kul att se en hemamatch när de vinner… Efteråt åkte jag och Ali hem till mig, helt stelfrusna, och däckade i fåtöljerna framför tvn!

 
 
0 kommentarer