En vanlig dag



Oj! Har knappt tid att blogga för det händer verkligen saker här hela tiden.

En vanlig dag ser ut något såhär för mig:
Vaknar 06.20 och går antingen upp och duschar eller snoozar en stund. Klockan 07.40/45 blir jag, Libby och Jocee skjutsade till våra skolor och 08.00 börjar min första lektion. Är nöjd med mitt schema och har i princip bara roliga ämnen! Läser Government, vilket är en klass där man lär sig om USAs regering och olika system. Tycker jättemycket om min lärare där och ämnet är rätt intressant. Efter en kort rast på fyra minuter börjar World History, som inte dragit igång på riktigt än. Har denna klass med mest sophmores så de är ett par år yngre än mig, men det märks knappt. Min sista lektion är trigonometry med Mr. Solis som är jätterolig! Själva matten i sig är inte svår, men engelskan i uppgifterna krånglar till det lite, håller på att göra en matematisk ordlista så jag kan lära mig olika termer.
Efter matten är det lunch, i ungefär 40 minuter. Jag har alltid med mig hemifrån, och brukar ha sallad-och tomatsmörgås (min familj tycker att jag är supernyttig hela tiden haha!) och en yoghurt. Det är ganska uppdelat i cafeterian och alla sitter vid samma bord i princip varenda dag men är ganska lätt att byta grupp att sitta med. 
Efter lunchen ringer klockan för advanced english 12, som är en av mina svåraste klasser. Vi läser tex Dantes Inferno just nu och håller ett högt tempo så jag har lite svårt att hänga med. Men min lärare verkar tycka att jag är ganska duktig ändå och gav mig tom en kommentar på svenska som hon Google-översatt! Det var på våra test-collegeansökningar så blev väldigt glad! 
Concert Choir är inte riktigt som jag tänkt mig, för vi sjunger inga moderna sånger utan äldre och lite segare låtar. Men det är ganska roligt ändå för det ger mig lite tid att prata med spanska Ana som är supergullig! 

Sista lektionen för dagen är Anatomy/physiology och är i princip att lära sig om kroppen. Passar mig perfekt! När klockan ringer vid tre så är skoldagen slut, men eftersom jag har Cross country-träning vid fyra så stannar jag kvar och går till sportområdet som är vid Middle School. Träningarna är lite olika långa men vi är klara ungefär vid sex. 

På kvällen gör jag läxor, är med familjen osv. 
2 kommentarer
Anna

Kul att läsa om hur en dag ser ut! :)

Ellen L

Kul att du skrev om det jag föreslog! :) Har ett nytt önskeinlägg på lager, skriv om x-country och dina vänner!