First days of school




Bilder på Min värdbror Case. Han älskar sin Alfons Åberg-docka jättemycket
!


Har haft mina första dagar i High school!  Var väldigt nervös innan men allt har gått bra och det är väldigt kul. Många frågar vart man är ifrån och jag har fått en hel del kommentarer om att de gillar min accent, mina ögon eller att de tycker att jag är söt. Rolig omväxling! Lyckades dock första dagen få dörren till toabåset att gå i baklås så fick krypa under dörren, hehe. Mina värdföräldrar hade väldigt kul åt det när jag berättade det på kvällen! Vi kommer bra överrens så det känns riktigt bra i familjen.

Idag var skolan mer seriös och vi hade "pretest" i nästan varje class och jag svarade knappt på några frågor, kändes jättekonstigt... Hoppas det blir lite lättare med att förstå snart. Har fått byta en class då läraren tyckte jag skulle vara i avancerad engelska istället för vanlig. Så nu har jag choir och inte musical theatre. Choir kändes precis som i glee, ska bli så kul! Efter skolan gick jag med i Cross country och det blir nog jättekul. Idag på träningen var det meningen att vi skulle springa en runda men vi såg på killarnas soccer game istället och när coachen kom sprang vi och gömde oss. Kändes lite dumt men var väldigt kul! Första tävlingen är på lördag men vet inte om jag får vara med då för man måste kanske göra en medical exam först. Har träning varje vardag klockan fyra så hoppas kunna hålla mig i form, och inte bli supertjock. Jag försöker äta nyttigt här men antar att det kommer vara svårt. Ska försöka ta lite mobilbilder på skolan imorgon och ska ha med min kamera till matchen på fredag. Ber om ursäkt för svengelskan i detta inlägg! Hoppas ni i Sverige har det bra. Puss.

0 kommentarer