sunny Sunday

Började dagen med att åka till kyrkan som vanligt. Har börjat vänja mig lite mer att sitta still så länge nu och zoonar ut lite när det blir för religiöst att lyssna på. Lite tur att jag inte är så bra på all engelska än, hehe. Är väldigt trevligt ändå, eftersom man träffar många kompisar, tex så går både Madison och Brittanie till samma kyrka som mig. Efter kyrkan idag så var det i princip ett stort knytkalas där alla hade med en maträtt och så satt alla och åt i den stora gympasalen som finns i kyrkan. Gav mig tillfälle att prata lite mer med Lotta, Smile och Christina som också är utbytesstudenter. Lotta berättade att hon också blivit inlåst på toan i skolan, och det visade sig vara samma bås som gått i baklås för mig!

 

Efteråt åkte familjen snabbt och vände hemma och for sedan till några vänner där det var en massa andra också. Trodde att Lotta och Christina skulle dit men visade sig vara endast Nehemiah och Ross i min ålder som var där. Men det var lite bra det med, för då fick jag ju lära känna dem. Vi satt och drog en massa dåliga icke-skämt och hade jättekul! Försökte förklara ”det var två älgar som var ute och flög…”-skämtet men de förstod verkligen inte det roliga utan skrattade mest åt att jag tyckte det var så roligt, hehe. Väldigt trevliga i alla fall!

0 kommentarer