Hur är det annars då?



Ja, vad händer annars då?
Vi har börjat en ny termin i skolan nu så har fått lite nya ämnen. Mitt nya schema ser ut såhär:
1st hour - Economics
2nd hour - advanced algebra 2
3rd hour - Drawing 
4th hour - advanced English 12
5th hour - concert choir
6th hour - anatomy & physiology 2

Har fler klasser med mina kompisar från basketen nu, så umgås mycket med dem vilket är väldigt roligt! Önskar nästan lite att jag hade spelat volleyboll i höstas så jag lärt känna dem tidigare, för de är riktigt underbara! 

Januari har varit fullt upp hela tiden och jag har varit och flängt en hel del pga basketen då vi haft 2 eller 3 matcher per vecka och inte en enda har varit hemmamatch. Har fått spela lite mer nu! Är glad att det har varit mycket att göra för även om det gjort mig trött så har Januari varit en månad full av hemlängtan. Jag ifrågasätter det amerikanska livet lite, saknar svensk mentalitet och värderingar, grönsaker till varje måltid och har ätit mig mätt på snabbmat. Det som är läskigt är att jag kan vara helt som vanligt, glad och pigg, och från ingenstans kommer en stingande känsla av sorgsenhet i bröstet och jag vill inget hellre än att krama min mamma och pappa, eller helt enkelt gråta lite. Hemlängtan dämpas så fort jag får prata över Skype eller FaceTime en stund med någon där hemma och det blir genast bättre, men har varit lite tufft ändå. 

Får trots detta fortfarande panik när jag tänker på att det är ungefär 4 månader kvar tills jag sätter ner fötterna på svensk mark igen. Att vara utbytesstudent är som att åka en känslomässig bergochdalbana! 
0 kommentarer