En summering - Augusti

Jag har nu varit hemma i en vecka och tänkte ta mig tiden att sammanfatta mitt år, månad för månad.
 
Augusti.
Jag var fruktansvärt nervös och ganska inställd på att mitt år skulle bli svårt, jobbigt och kanske till och med behöva avbrytas. Jag pratade om det mamma och pappa, att det var okej att åka hem om jag skulle känna att det var det jag behövde, om inget fungerade. Jag hade avskedsfest, packade in i det sista och tjugosjätte augusti närmade sig med stormsteg. Jag sa hej då till vänner, syskon och till slut mina föräldrar en tidig tisdagsmorgon.
Tillsammans med ett gäng andra utbytesstudenter åkte jag först till New York City och spenderade fyra dagar där och i New Jersey för att landa i USA innan jag äntligen begav mig till Grant, Michigan.
 
Jag kom till min familj på Libbys födelsedag och vi åkte i princip hem från flygplatsen (rätt nervös men glad stämning i bilen) och hade middag. Var lite annorlunda när de bad bordsbön men det är något jag vande mig vid snabbt. Andra dagen i Michigan så gick jag till kyrkan för första gången, upplevde en massa kulturkrockar och efteråt åkte vi till grandma och grandpa Rodriguez (vmammas familj) och hade en släktträff.
 
 
(bild från Thanksgiving, kunde inte hitta vår allra första bild från flygplatsen)
0 kommentarer