Maj

Maj kom extremfort, och rusade förbi. Jag tror inte jag någonsin varit så lycklig, och så extremt fruktansvärt ledsen på samma gång. Jag hann med en massa i maj, det var track tävlingar, åkte på utflykt till Silver Lake, fiskade för första gången i mitt liv, och reste till New York City igen.
 
Det var en sista chior konsert och jag blev så förvånad av vilken extrem talang som vissa lyckats gömma under året när de uppträdde med solonummer, wow. Är glad att jag kunnat vara med och sjunga, lärt mig mer, och blivit bättre eftersom jag alltid velat testa på att sjunga i kör. Fick även ett pris/en utmärkelse under konserten, väldigt oväntat men roligt!
 
Vi åkte ett gäng till Drive In-bio och satt i bak på en truck och såg på Pitch Perfect 2 en lördagkväll, och det kändes då som om jag skulle vara kvar i USA för alltid. Trots att det låter så stereotypiskt amerikanskt att göra något som drive in-bio, var det helt underbart (trots att själva filmen inte levde upp till våra förväntingar). The crew hängde en söndag efter kyrkan, spelade frisbeegolf, fotboll och umgicks i ungefär tjugofemgradig värme och kvav Michigan-luft.
 
En tisdagskväll spelade vi softboll, jag och familjen tilsammans med laget från kyrkan. Var roligt att testa på ännu en ny sport och trots att det var svårt, var det en bra kväll.
 
Vi hade slutprov, och sen tog skolan slut. Var väldig overklig känsla att försöka tänka på att min tid på Grant High School var över så fort. Skolan i USA är annorlunda mot Sverige, den är mer än bara plugg, och det är verkligen alla aktiviteter runt omkring själva studierna jag kommer sakna. Graduation var en bra kväll, och det var fint att se så många av mina vänner plus min familj där. Var en formell cermoni jämfört med Sveriges student, och var coolt att få höra sitt namn, gå upp på scenen och ta emot sitt diplom. Nån timme efter graduation åkte alla seniors på Senior all nighter, vilket var en sjukt rolig natt också!
 
Var bjuden på bröllop, och fick uppleva ett riktigt amerikanskt bröllop med fest efteråt och hela baletten. Cool upplevelse och jättekul kväll tillsammans med Andi, Laura och Konrad!
 
Efter fem enormt bra dagar i New York City kom jag hem till ett översvämmat hus. När vi var i New York ringde min pappa Pleune och sa att vi haft en vattemläcka i huset och att de varit tvungna att riva ut i princip hela huset. Så vi hade en husvagn utanför huset som jag, Liberty och Jocee sov i. Sista dagarna kunde jag sova i mitt rum igen, men det var då endast sängen där i, allt annat var borttaget (inklusive taket).
 
Efter hemkomsten till New York hade jag en vecka kvar i Michigan, firade min födlsedag med tjejkompisar först på natten med besök på Stake n Shake vid midnatt, Walmart och film tills klockan var fyra på morgonen. Fortsatte dagen med fika tillsammans med tjejgänget från skolan, och umgicks med Laura och Ana på kvällen.
 
 Jag hade mitt Open House graduation party/going home party fem dagar innan jag lämnade Michigan och det var, för att sammanfatta det hela, skönt, sorgligt, roligt och väldigt fint. Vi var i kyrkans gympasal och hade blå, gula, orange och svarta ballonger på borden, för Sveriges och Grants färger. Vi hade ett bord uppställt med bilder från mitt år, bilder från min familj. Hade en flagga och en bok som folk signerade respektive skrev hälsningar i. Var en dag när jag sa hej då till jättemånga och hela kroppen gjorde ont för att jag var så ledsen.
 
 
 
0 kommentarer