Mars

Kom hem från livets bästa resa, Hawaii, den första mars och hade konsert med kören bara några dagar efter hemkomst. Samma vecka hade vi slutspel i basketen, förlorade, och säsongen tog slut. Var med tungt hjärta jag lämnade tillbaka min uniform med nummer 24 på bröstet. Det var det mest utmanande, psykiskt som fysiskt, men jag är så glad och stolt att jag gjorde det!
 
Jag umgick en del med vänner, både the crew och mitt tjejgäng från skolan (vi hade Harry Potter-maraton hos Lauren men hann bara med fyra av åtta filmer). Nästan varje kväll andra veckan i mars åkte vi till Fremont för att se när killarnas basketlag spelade slutspel, de kom till slut tvåa i distriktet, och vi åkte sedan till Spanky's Pizza och hade ders berömda breadsticks, sjukt goda. En helg i mars åkte alla i vårt tjejgäng till Ana's hus och testade olika sminkningar och hårupsättningar inför Prom som skulle vara följande månad, och var riktigt tjejiga. Vi beställde pizza från Andrea's pizza inne i Grant, pratade massor och fuldansade i Anas rum, innan vi slutligen somnade till Dirty Dancing. Galet bra helg.
 
Jag, Andi och Laura begav oss till Rockford en kväll och såg på Insurgent på bio, åt Burger King till mat (de lärde mig då tycka om ranch, är väldigt tacksam nu, och kan inte förstå att jag inte gillade det innan), och körde nästan vilse på vägen hem.
 
En kusin till mina värdsyskon fyllde år i mars så vi blev inbjudna till min värdfarbror Dan's målarstudio på födelsedagskalas. Där fick vi måla valfritt motiv med oljefärg på en kanvas, var jättekul att testa. Dan hade olika exempel uppe som man kunde välja att måla av, och jag valde en solnedgång i Afrika som motiv! Det var ganska svårt, men resultatet blev faktiskt ganska bra.
 
I kyrkan var det i slutet av mars något som heter Pine Wood Derby, och är en tävling för små träracerbilar man tillverkar själv. Min pappa Pleune var jätteduktig på att tillverka dem, hade tusentals idéer om hur man får sin bil att bli snabbast och som det till slut visde sig när dagen äntligen kom (han hade helt seriöst nedräkning!), vann min lillasyster Jocee.
 
På skolan började hetsen med prom börja, folk bjöd ut sina dejter på olika sätt. Min svenska kompis Konrad fick hjälp av mig och Andi att göra en Burn Book från Laura's favoritfilm Mean Girls, som han sedan frågade henne med (plus Marabouchoklad). Väldigt gulligt!
 
 
0 kommentarer