November

I november tog cross country slut och jag hade ungefär en vecka eller så innan det var dags för basketball tryouts. Minns hur otroligt jobbiga de var, men som tur var så var jag i bra form och orkade med. Annars hade jag kanske inte fått spela varsity!
 
Det var mycket sport, vi såg på skolans vollebollag när de spelade distriktsmatcher och det är lite kul att se tillbaka nu, då mina bästa amerikanska vänner spelade i det laget fast vi inte lärde känna varandra. Jag hängde en del med mina utbytesstudentkompisar samt typ Tristan och Ali en del den här tiden.
 
Började umgås allt mer med the crew och vi spenderade helger ihop, såg på filmer eller lekte lekar som hide and clap i kyrkans källare.
 
Thanksgiving kom och det var något jag verkligen sett fram emot, var roligt att äta traditionell amerikansk kalkon, mashed potatoes och gravy. Min värdsläkt är väldigt avslappnad när det kommer till högtider, så det var ungefär som en get-together och man umgicks mest, åt mat. Släkten är väldigt skojfrisk, skämtsam och de gjorde det lätt för mig att känna mig som en del av deras familj. Många frågade mig om vad för traditioner vi firade i Sverige osv. Det var lite jobbigt att se deras släkt dock, då det ledde till att jag saknade min egen lite. Direkt efter att släkten gått på thanksgiving så ville mina systrar klä julgranen - så det gjorde vi.
 
Efter thanksgiving (som är på en torsdag) åkte jag till Wisconsin med cross country-laget och vi bodde på hotell, sprang ett lopp och hade en jättekul helg. När jag kom hem på söndagen hade vi team dinner hos min basketcoach och det var första gången vi riktigt umgicks med laget.
 Vi hade picture day och jag kände mig obekväm i långa basketshorts, men vande mig senare under säsongen.
 
 
 
 
 
 
0 kommentarer