Oktober

Homecoming week var det bästa med oktober, och varje dag var det ett tema i skolan. Man skulle klä ut sig efter temat och veckan avslutades med the homecoming football game, homecoming parade och kröning av homecoming king and queen. På lördagen var det homecoming dance, något som var riktigt kul. Har redan skrivit om det en del (när det hände) så tänker inte upprepa mig, men det var en toppenvecka!
 
Jag åkte till en bondgård tillsammans med min familj och köpte pumpor som vi sedan karvade ut och skar ansikten på. Hösten var fin i Michigan, var varmt men alla löv var otroligt färgglada och jag önskar att Sverige kunde vara lite mer så istället för mörk och regnig!
Hängde för första gången med mina vänner från kyrkan, med gruppen som senare blev kallad "the crew", och vi umgicks sedan jättemycket. Vi gick på bio och åt på bdubs, och jag råkade välta ner en servitris bricka med alla våra drickor! Gick med the crew till the Haunt som är ungefär som spökhotellet Gasten, fast större och värre!
 
Vi hade konsert med vår skolkör och jag, Ana och Jorge blev riktigt bra vänner under september och oktober. Det var ett Cetusa-evenemang som vi gick på och träffade andra utbytesstudenter i området (och vi konstaterade att Grant var bästa skolan att gå på i princip). Som jag minns det gick Oktober väldigt snabbt och jag var så upptagen med att få vänner, hänga med på skolaktiviter (som tex killarnas soccer-distriktsmatcher!) osv att jag knappt skänkte en tanke hem. Dock var det lite jobbigt då mormor var sjuk hemma i Sverige, men min värdfamilj pratade mycket om det med mig och tröstade mig när jag var ledsen.
 
 
 
 
0 kommentarer