Sepember

Att börja Grant High School var det mest spännande jag gjort i hela mitt liv tror jag. Jag var nervös, pirrig och otroligt taggad! Skolan är inte så stor, ungefär 500 elever, och det var lätt att hitta. Det var lätt att hänga med utbytesstudenter i början - vi var ju alla i samma sits, men att börja i cross country var ett bra beslut. Blev då jättebra vän med några amerikaner, Katelyn, Madison och speciellt Ali. Jag och Ali hängde i princip hela hösten och umgicks jättemycket. Förklaring om vad cross country är: i princip 5 km löpning, vi sprang mycket i områden runt skolor eller på golfbanor, så underlaget var vanligtvis gräs. De gånger vi sprang på stigar i skog var när det gick som bäst och var som roligast för mig!
 
High school skiljer sig från svenska skolan mycket, då sporter och lag är kopplade till skolan och man tävlar för sin skola. Att gå på football games är därför mer än att bara kolla på matchen, man träffar kompisar och det är ett ställe att umgås på under fredagskvällarna.
 
Det var cross country tävlingar på tisdagar och lördagar och jag började vänja mig vid det amerikanska livet. Att gå till amerikansk skola, åka bil överallt, bara prata engelska, gå i kyrkan, leva i en annan familj började långsamt bli rutin och jag trivdes från första stund. Minns hur glad jag blev när jag fick nya vänner och jag har det nedskrivet i min dagbok (som jag faktiskt använde i september och oktober). Vännerna blev en bekräftelse på att jag började bli en del av skolan och samhället, så roligt. Ibland var det svårt att vakna till en tvåårings skrik men i slutet av året var jag så van att jag inte ens reagerade!
 
Fick en riktigt bra start och första månad på mitt år.
 
 
0 kommentarer