Dag 1 i Hawaii

 

Dag 1 – surfning och katamarantur

Efter att ha ätit riktigt god hotellfrukost och sagt hej till mina belgiska rumskamrater (som i princip pratade franska hela veckan, även med mig i rummet) begav vi oss allihop – alla 98 utbytesstudenter – till den berömda stranden Waikiki Beach. Där blev vi uppdelade i grupper och min grupp började med att åka Katamaran, och det var jätteroligt och skönt att få vara ute på vattnet i solen. De andra grupperna sa att de såg delfiner men det gjorde tyvärr inte min grupp. Något som var lite segt var att jag var tvungen att ha mina glasögon, då mina linser befann sig i min resväska i Kalifornien. Jag umgicks med svenska Molly och Sandra, vi klickade verkligen direkt, och efter lunch var det min grupps tur att surfa. Har alltid varit en dröm för mig att testa att surfa, och var ganska nervös innan för att jag skulle vara dålig på det. Men det gick förvånansvärt bra och jag stod upp en hel del! Att surfa är definitivt något jag vill göra igen, var galet roligt. Brädan gav mina lår lite utslag dock, på grund av vaxet som fanns på den, men det var det värt!

 

När vi surfat gick vi tillbaka till hotellet och gjorde oss i ordning för kvällen (jag hade bränt mig en del så var ganska röd) och till min stora lycka var våra väskor där sen. Hela gruppen gick till en pizzarestaurang i närheten. Efteråt fick vi lite fri tid i Honolulu så jag, Molly, Sandra och Sunny (från Norge) gick runt och tittade. Vi hittade en liten ministad i ett kvarter och gick även in till Urban Outfitters och tog bilder i deras photobooth. Det var en fantastiskt härlig första dag! Har bilder från min surfning också men lägger upp dem senare, då de är på en CD-skiva just nu och inte på min dator.

0 kommentarer